Felhő alapú call/contact center, rugalmas telefonközpont, illetve virtuális irodai IT környezet szolgáltatás portfólió kialakítása KKV-k számára
GINOP-3.2.4-8-2-4-16-2017-00011
A magyar gazdaság életében meghatározó szerepet töltenek be a mikro-, kis- és közepes vállalkozások. Ezek a cégek jelentik a magyar gazdaság motorját a hazai hozzáadott érték 55%-át meghaladva. A munkahelyek jelentős részét, több, mint 70%-át is ezen vállalkozások adják.
Éppen ezért kiemelten fontos, hogy felszereltségükben, technológiai hátterük és üzleti folyamataik modernizálása tekintetében ne legyenek lemaradva a fejlettebb országok vállalkozásaihoz képest. Versenyképességük, piacon maradásuk, munkahelyteremtő- és megtartó képességük egyik feltétele, hogy lépést tudjanak tartani a kor technikai elvárásaival, és kihasználják az infokommunikációban rejlő lehetőségeket.
A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében megvalósuló „Felhőalapú (IaaS, PaaS, SaaS) vállalati szolgáltatások, IKT megoldások fejlesztésének és piaci bevezetésének támogatása” megnevezésű projektek célja a vállalkozások versenyképességének javítása, a digitális gazdaság előmozdítása a KKV szegmensben is.
Projekt leírása
A Drávanet által megvalósított projekt kifejezetten a kis- és középvállalati ügyfélkört célozza meg, annak meglévő igényeire ad egyszerre költséghatékony és rugalmas megoldást. Egyre erősebb a piaci igény, hogy a vállalkozások a KKV szegmensben is önálló céges IT infrastruktúrával rendelkezzenek, de ezt kifejezetten felhőben, szolgáltatási díjért szeretnék megkapni, ahelyett, hogy jóval nagyobb költségen fizikai szervertermet alakítanának ki, vagy saját eszközeiket helyeznék el egy adatközpontban.
Számos kereskedelmi és szolgáltató cég üzemeltet ügyfélszolgálatot. Nagyvállalatok előtt nyitva állt egy széles, licenszdíj alapján igénybe vehető szolgáltatáspaletta, felsőkategóriás call/contact centerek, illetve telefonközpontok, amelyek üzemeltetése saját infrastruktúrán történik. Ebben a térben jelentős versenyhátrányban vannak a KKV szegmens cégei. Ilyen jellegű és méretű saját beruházásra sokszor nem képesek. A felhő infrastruktúrának köszönhetően költséghatékony havidíjas konstrukcióban válnak elérhetővé számukra is ezek a szolgáltatások.
A másik jelentős igény a telefónia területén jelentkezik. Az IP alapú intelligens alközpontok rugalmas megoldást tudnak nyújtani kis cégek számára is, hogy munkatársaik egymást, illetve ügyfeleik a cég dolgozóit akár több telephelyen vagy távmunkában is rugalmasan, az üzlet dinamikus igényei szerint tudják kiszolgálni. A virtuális alközpont megoldás azon cégek számára készült, akik elavult telefon alközponttal rendelkeznek, így annak kiváltásával egyszerűvé és rugalmassá tehetik a központi telefónia kezelését.